Keresőbarát Szövegírás?

Már nagyon kíváncsi vagy, ugye?

Egyszerűen fogalmazva a keresőbarát szövegírás egy olyan szöveg, amely nem csak a célközönségednek, hanem a Google számára is könnyen olvasható. 

- De a Google az nem egy ember! Mit olvasgasson? 

A Google keresőmotorja nagyon összetett algoritmusok végeláthatatlan sora. Ezek az algoritmusok fogják lassacskán feltérképezni, majd millió kis töredékből és információ morzsából összerakni az automatikus keresőrendszer számára azt a komplex képet, hogy a mondandód érdekes, és érdemes arra, hogy ezt embertömegek a lehető legkönnyebben megtalálják.

Megtalálni, pedig úgy tudják könnyen, ha alig kell keresni, mert a keresőbe beírva a keresett téma egy kulcsszavát, a te szöveged máris tolakodik felhasználó szeme elé.

- Szuper, akkor ha azt akarom, hogy az én kenyér receptemet használja mindenki akkor csak le kell írnom, hogy kenyérrecept és máris megtalálnak?

Sajnos nagyon nem. Így valószínűleg soha. Ha neked van egy jó recepted, akkor gondolj egy számot, és igen legalább annyi embernek úgyszintén van, és valószínűleg ők is leírták már azt. 

Ahhoz, hogy a te recepted a lehető legkönnyebben megtalálható legyen, bizony másnak, többnek, jobbnak kell lennie, mint a többi. Itt most nem az összetételéről van szó, hanem arról, hogy ezt a receptet Te hogyan írod le.

Nem baj ha elsőre nem érted, várj segítek kicsit!

A Google vajon kenyeret akar sütni, vagy azt akarja elérni, hogy sokan süssenek kenyeret? Igen, a második.

Ugyanakkor neked a receptet kicsit mégis a Google számára is meg kell írnod.

Több dologra is kíváncsi a keresőmotor algoritmusa:

Mekkora a szöveged terjedelme, milyen a szöveged törése, mik a kulcsszavaid, azokat milyen gyakran és hol helyezed el. Mindegyiknél a megfelelő és ízléses arány a cél! Nem szabad a receptedet sem 3 mondattal letudni, sem pedig 3 oldalon át taglalni, hogy az élesztő milyen katartikus élményben kel nászra a liszttel. A kereső már van annyira tapasztalt, hogy az adott témában milyen terjedelmű írások a legnézettebbek. 

A Kulcsszó mint varázserővel bíró szinte már pulpitusra emelt SEO fogalom pedig nagyon kényes téma. Talán a legkényesebb mind közül. 

Régebben, mikor még a keresők is "tapasztalatlanabbak" voltak működött a szöveg egy adott kulcsszó köré építése és annak a szónak a halmozása, akár már élményromboló módon is.

Ez már nincs így. Nem elég 1 kulcsszó és nem lehet ezeket a lexémákat 10-20-30 alkalommal beleírni a cikkedbe, mert az analitika bizony könnyen rájön a szándékos halmozásra és csúnyán berághat a szövegedre, de akár egy egész honlapra is.

IGEN, JÓL ÉREZTED, ISMÉT INGYENES TIPPEKET ADTUNK :D

EZ MÉG NEM MINDEN! MÉG TÖBB INFORMÁCIÓ A SEO SZÖVEGEKRŐL INGYEN ITT! KATTINTS!


Ha szeretnél segítséget kapni akár populáris, marketing vagy szakmai szövegeid megírásában, ne habozz és vedd fel velünk a kapcsolatot!