A sikeres online vállalkozás alapjai

2020.09.16

Mi kell ahhoz, hogy sikeres, jövedelmező honlapot, webáruházat vagy blogot indíts?

2020-ra sokat változott az internet. Sokszorosára nőtt a közönség, az oldalak száma és megnövekedtek az igények. Az emberek rengeteg új problémával szembesülnek, és ezekre mind az interneten keresnek megoldást.

Ez egy részről hatalmas kihívás elé állítja a weboldal tulajdonosokat, másrészt egyre növekvő lehetőségeket nyújt az online vállalkozás indításához. 

Ma már bizony meg lehet élni, sőt szépen lehet keresni online vállalkozóként. Legyen szó webáruházról, szolgáltató weboldalról, blogról, közösségi médiáról, a hatalmasra duzzadt potenciális látogató tábor minden most induló netes vállalkozásnak lehetőséget ad a kitörésre. 

Miért van az akkor mégis, hogy egyes weboldal tulajdonosok szenvednek és nem érnek el eredményeket, míg mások óriási sikereket érnek el?

Most összeszedtük neked 6 pontot, melyek segíthetnek neked felkészülni az online vállalkozás világára.


1. Milyen weboldalt üzemeltess? Határozd meg a fő szegmenst.

Azt már eldöntötted, hogy online akarsz vállalkozni. A magad ura akarsz lenni és az interneten akarsz pénzt keresni. Ez jó. Az elhatározás tehát megvan.

Most el kellene döntened, hogy mivel szeretnél pénzt keresni online.

Számos lehetőség van. Webáruház, blog, szolgáltatói oldal. Ezeknek pedig rengeteg alfaja. Nagyban meghatározza a sikereidet, hogy olyan weboldalt üzemeltetsz-e, amely közel áll a személyiségedhez és a céljaidhoz.

- Amennyiben nagyon érdekel a kereskedelem, szeretsz értékesíteni és magukkal ragadnak az értékesítés, raktározás, vevői kommunikáció folyamatai, akkor neked valószínűleg a webáruház a legjobb megoldás.

- Ha nagyon jól tudsz írni, érdekes és értékes szöveges tartalmakat tudsz gyártani, akkor jó eséllyel a blogolással tudsz sikeres lenni.

- Komoly ismereteid vannak melyekkel meg tudod oldani mások problémáit vagy a tudásoddal tudsz pénzt keresni? Egy szolgáltatást kínáló oldal neked tökéletes.

Tehát egy online vállalkozás indítása esetén mindenképpen gondold át, hogy milyen fő irányvonalon akarsz elindulni. Természetesen egy Szolgáltató oldalnak vagy webáruháznak is lehet blogja, vagy a webáruház is kínálhat szolgáltatásokat is. Ettől függetlenül pontosan meg kell tudnod határozni, hogy mivel szeretnél bevételt elérni.


2. Meddig tökéletesítsd az oldalt mielőtt közzé tennéd?

Bizonyára fontos számodra, hogy ha már online a sok százezer ember elé tárod a honlapod, akkor az tökéletes legyen. Mindenképpen legyen tökéletesen keresőoptimalizálva, SEO szakemberek egész hada állítsa be, helyesírási hiba mentes legyen, lélegzetelállító funkciókkal rendelkezzen. Úgy gondolkodsz, hogy ez azonnal eldönti, sikeres leszel, vagy nem.

Nos, ez egy hatalmas hiba lenne részedről. 

Tudod, mi a legfontosabb? Az hogy KEZDD EL!

Ne húzd az időt azzal, hogy a legapróbb részletekig kidolgozol mindent. Persze, legyen meg az alap vázad és navigálni lehessen az oldalon, legyen 1-2 tartalom is, vagy webáruháznál legyenek feltöltve termékek. De a lehető leghamarabb tedd közzé az oldalt és indulj el!

Ennek több oka is van!

Először is rögtön lelombozunk. Senki, pontosan nulla látogatód lesz a weboldalad első közzétételétől kezdve akár hetekig! Természetesen ha hirdetsz, akkor lehet látogatód, de nem gondolnánk, hogy egy nullkilóméteres online vállalkozásnak azonnal hirdetéssel kellene indulnia. 

Az online vállalkozás sajnos nem úgy működik, mint egy bolt a Fő úton, ahol kirakod a cégért, meg a nyitva táblát, és máris rád talál, aki arra jár.

A friss webhelyednek bizony idő kell, míg egyáltalán megjelenik a keresőben. Ez az oldal tartalmi elemeinek és beállításainak függvényében 2-3 hónap, de profi indulással is több hét.

Viszont  ha a lehető leghamarabb elindulsz és a kötelező köröket lefutod, úgy mint a Google Search Console regisztráció, a Főoldali Tagek, a Meta leírások beállításai, a fő kulcsszavaid beépítése, akkor szép lassan kapsz eredményeket a Google-tól, melyeket felhasználva tovább tudsz építkezni. 

Ezek közül is a legfontosabb a minőségi tartalom és a kulcsszavak lesznek.

Nem tudod hogyan találd meg a legjobb kulcsszavakat, vagy nem tudod, hogyan írhatsz olyan szövegeket, melyek minőségiek és egyben a kereső is szereti őket? Akkor ezeket a képzéseket neked találtuk ki: 

3. Mennyit kell a weboldaladdal foglalkoznod?

Természetesen sokat. Ha alkalmazott vagy, akkor is legalább napi 8 órát dolgozol. Rendben, hogy te azért akarsz online vállalkozni, mert szabad akarsz lenni, a magad ura, de a munkát így sem fogod tudni kikerülni ha sikereres akarsz lenni. 

Biztosan sok embertől hallottad már, hogy pénzt keresni az interneten könnyű, az online cégalapítás a mennyország. Csak regisztrálni kell valahova és jön a pénz. Még az MLM-nél és társainál is jövedelmezőbb. Passzív jövedelem!

Ez sajnos szimpla kamu. Nem működik. Ha nem rakod bele a munkát, akkor ugyanúgy sikertelen leszel, mint egy munkahelyen, ahol a semmittevésért cserébe nem kapsz prémiumot. 

Legalább napi 4-5 óra munka egy korrekt blog, egy komoly weboldal működtetése. Főleg az elején rengeteg idő, amikor a weboldal beállításain felül elkezdesz keresőoptimalizálni, tartalmat gyártani,hirdetni. Ha ezeket magad csinálod, akkor bizony számíts arra, hogy sok lemondással fog járni. 

Lehetne persze egy piramisban ábrázolni, hogy a weboldalad az idő múlásával mennyi törődésért cserébe mennyire nyereséges. Az elején rengeteg munka, kevés bevétel, majd ahogy fejlődik az oldal, jönnek a látogatók, úgy egyre kevesebb munkával nő a bevétel, és végül nulla munkával, passzív jövedelemként a semmiért jönnek a potenciális, jól konvertáló látogatók. 

Ez igaz is, meg nem is. Olyan sosem lesz, hogy nem kell dolgoznod az oldaladdal, hanem az online vállalkozásod elviszi magát. Olyan viszont lesz, hogy pár jól megírt és keresőoptimalizált tartalmad évekig behúzza a látogatókat a keresőből. 

Szóval készülj fel, hogy sok pénzért sokat kell melózni, sőt induláskor a semmiért kell sokat dolgoznod.

Természetesen lehet és ajánlott is segítséget kérni ilyenkor tartalomgyártóktól, akik folyamatosan írnak kisebb-nagyobb keresőoptimalizált szöveget neked pénzért, így azokkal rengeteg időt spórolhatsz, ráadásul a seo-ban tapasztalt emberek írják azt meg, így gyorsabban hozhat jó eredményt. 

Ebben a cikkünkben olvashatsz arról, hogy miért is fontos a minőségi és mennyiségi tartalom: KATT IDE!

4. Mennyi idő alatt fogsz profitot termelni?

A Válasz: X idő alatt 

Erre nincs pontos képlet, senki nem tudja megmondani, hogy mennyi idő alatt fogsz pénzt keresni online. 

Rengeteg dolog határozza meg ezt. Természetesen leghamarabb egy webáruházzal lehet pénzt keresni, mert ott konkrét terméket árulsz. Elég a kezdetektől jól hirdetni és korrekt módon értékesíteni, a vevők pedig jönni fognak. Cserébe azonban ez kerül a legtöbb pénzedbe is. Kell árukészlet (kivéve ha dropshipping áruházad van), fizetned kell a hirdetést, a szállítást... Ha pedig nem hirdetsz, akkor ugyanúgy a seo-val tudsz előre jutni a keresőben, az pedig szintén idő. 

A leglassabban pedig a blog fog neked jövedelmet generálni. Valószínűleg a legkevesebbet is. Viszont ha rengeteg tartalmad van és a keresőben is jó helyen vagy, akkor itt lehet a legnagyobb látogatottságod. A Bloggal pedig tudsz hirdetésekből, termékmegjelenítésekből, szponzori díjakból pénzt keresni.

Az alábbi nem hivatalos idő intervallumokkal érdemes, mintegy iránymutató számolnod.


5. Miből lesz bevétele az online vállalkozásodnak?

Ha még nem döntötted el, hogy pontosan milyen vállalkozást is akarsz az interneten, mert nem tudod, mi adja majd a bevételedet, akkor itt egy rövid összegző a teljesség igénye nélkül, hogy mik adhatják a bevételed és a kiadásaid. A kiadási oldalon egyértelműen megjelenik a könyvelési díj, adozás, így azokat nem jelenítjük meg.

Webáruház. (Nagy bevételi potenciál, azonnal vagy rövid idő alatt, nagy költségekkel)

Bevételek

- Termékértékesítés. Ez adja a webáruház bevételének 95%-át. Ez a fő profil.

- Oldalon elhelyezhető reklámokű

-termékekhez kínált extra szolgáltatások



Kiadások

- Tárhely

- Amennyiben bérelt az áruház, úgy a bérleti díj.

- Árukészlet (kivéve ha Dropship)

- Szállításik díjak

- Online terminál díj

- Hírlevelek díja

- Hirdetési költség

Blog (Kisebb bevételi potenciál, hosszú idő alatt, minimális, vagy nulla kiadással)

Bevételek

- Reklám elhelyezésekért és azokra kattintásokért járó díjak. A Google Ads-ban való regsiztációval a weboldalad bizonyos látogatottság és relevancia felett alkalmas beszerzésre, reklámok közvetítésével.

- Hatalmas látogatottságú blogoknál extra bevételt jelenthetnek a promóciók, amikor juttatásért cserébe a blogodon reklámozol terméket, szolgáltatást.

Kiadások

- Domain

- Bérelt webhely esetén bérleti díj

- Esetleges hirdetési díjak, bár blogot nem érdemes hirdetni, inkább keresőoptimalizálni.


Szolgáltatást nyújtó weboldal (Nagy bevételi potenciál, változó idő alatt, alacsony kiadásokkal.)

Bevételek

- A nyújtott szolgáltatás, például szövegírás, keresőoptimalizálás, képszerkesztés által kiszámlázott bevételek 

- Reklám elhelyezések

- Értékesített tananyagok, jogdíjak, tárhelyek...

Kiadások

- Domain

- Tárhely

- Hirdetések

- Bérelt oldal esetén bérleti díj

- Hírlevelek díja


6. Mitől fog működni az online vállalkozásod?

A vállalkozásod sikere nem azon fog múlni, hogy mennyire jó a dizájn, milyen szép színeket használtál, mennyire jó extra funkciók vannak az oldalon, vagy mennyire jó könyvelőd van.

Persze ezek mind nagyon fontosak, akárcsak az, hogy legyen az oldal keresőoptimalizálva, hogy megtalálják az emberek, legyen rengeteg minőségi tartalom, melyek problémákat oldanak meg az embereknek, legyen reszponzív, jól navigálható az oldal.

Legyenek az oldalra mutató értékes linkek, legyenek jó hirdetések...

De ez mind technikai vagy anyagi kérdés. Nem ezek fogják első körben meghatározni a sikered.

A sikered az fogja meghatározni, hogy mennyire vagy éhes!

Mennyire éhezel a sikerre? Mennyire akarod, hogy működőképes, rentábilis, profitáló online vállalkozásod legyen? Mennyire akarsz önálló lenni? Mennyire akarsz fejlődni? Meddig vagy hajlandó elmenni?

Ezek nem gagyi motiváció tréning kérdések, hanem a valóság.

Ezek az igazi meghatározó kérdések. Minden más ebből ered.

Akarod-e valóban vagy nem? Ez el is dönt mindent. 

Azt javasoljuk, hogy mielőtt bármibe belefognál, végezz egy önvizsgálatot és válaszold meg magadnak ezeket a kérdéseket:

- Mennyire fér bele az életembe az online vállalkozás az itt olvasottak alapján?

- Fel vagyok-e arra készülve, hogy jó ideig rengeteg munkáért cserébe nem kapok semmit?

- El tudom-e fogadni, azt, hogy rengeteg kritikát fogok kapni, sokan megpróbálnak lebeszélni, mégis mennem kell tovább az utamon?

- Tudok-e egyszerre több dologgal foglalkozni huzamosabb ideig?

- Hajlandó vagyok-e folyamatosan tanulni, és képezni magam? 

- Van-e bennem alázat és kitartás?

Ezek erős kérdések, de előre tisztán kell látnod, mert az online vállalkozás sem könnyebb munka, mint az offline. Lehet, hogy nem a munkába buszozás, a norma elérése a legnehezebb feladat számodra, hanem a több órányi tartalomgyártás, optimalizálás és az ehhez vezető rengeteg tanulás.

Ha mindezt tudod vállalni, akkor viszont nagy sikereket érhetsz el. De ne feledd: Aki azzal etet, hogy az online vállalkozás indítás az azonnali siker, és passzív jövedelem az hazudik.

Zárszóul a válasz a címben feltett kérdésre: Annyira lehetsz sikeres, amennyire az akarsz lenni!


MOST HOGY JÓL MEGIJEDTÉL AZ ONLINE VILÁGTÓL, LEHET, HOGY MINDEN SEGÍTSÉGRE SZÜKSÉGED LEHET. RÖGTÖN SEGÍTÜNK IS! ITT IRATKOZZ FEL TELJESEN INGYENES TIPPJEINKBŐL ÁLLÓ HÍRLEVELÜNKRE! 


MI VAN MÉG?

A képre kattintva bemutatjuk profi kulcsszókutatás tananyagunk:

A képre kattintva bemutatjuk keresőbarát szövegírás tananyagunk: