Mitől lesz a szöveged sikeres a keresőben?

2020.08.31

Létezik sikeres marketing szöveg, blogbejegyzés, cikk, termékleírás és létezik kudarcra ítélt is. De mitől lesz az egyik jobb, mint a másik?

Ebben a cikkben kivesézzük a és rossz szövegírást pontról-pontra. Megtudhatod, mik azok a hibák, amik miatt egy szöveg kudarcra van ítélve, és mik azok a módszerek, amik miatt egy másik hatalmas eredményeket produkál. 

Hogyan lehet jó marketing szöveget vagy éppen blogbejegyzést írni? Mitől lesz a szöveged keresőoptimalizált

A cikk végére érve tisztán látni fogod mit csinálhattál esetleg eddig rosszul és min tudnál javítani a siker érdekében.

Először is nézzük meg, hogy egyáltalán mit értünk jó és rossz vagy sikeres és sikertelen szövegírás alatt!

Rossz Szöveg

Az Analytics mutatók alapján a rossz szöveg a következő:

- Nagyon magas a visszafordulási arány a szövegen

- Nagyon alacsony az oldalon eltöltött idő (munkamenet időtartama)

- Nincs a szövegről kifelé mutató linkeken forgalom

- Gyenge forgalom a szöveg oldalán (munkamenetek száma)

SEO szempontból nézve a rossz szöveg:

- Nagyon alacsony forgalom organikus elérésekből

- Nem növekvő tendenciát mutató munkamenetek


Jó Szöveg

Az Analiytics mutatók alapján a jó szöveg a következő:

- A visszafordulási arány 50% alatti

- Magas az oldalon eltöltött idő (munkamenet időtartama)

- A szövegről kifelé mutató linkeken van forgalom

- Magas forgalom a szöveg oldalán (munkamenetek száma)

SEO szempontból nézve a jó szöveg:

- Magas az organikus elérésekből származó forgalom

- folyamatosan emelkedő munkamenet számok

Akkor most nézzük is meg szépen sorjában, hogy mik okozzák ezeket a különbségeket. 


A visszafordulási arány (Bounce)

A Visszafordulás azt jelenti, hogy adott látogató a megnyitott oldaladról minden további a weboldaladat érintő akció nélkül elnavigál. Ez lehet a vissza gomb megnyomása, egy másik URL begépelése vagy a böngészőlap bezárása. Tehát nem nyit meg az oldaladon másik aloldalt, nem kattint nálad linkre, nem néz meg egy videót nálad.

A visszafordulási arányt a legtöbb esetben érdemes az adott munkamenet hosszával együtt vizsgálni. Az ugyanis rengeteget elárul a látogatód magatartásáról. 

Ha a bejegyzéseden magas a Bounce és alacsony a munkamenet időtartama az azért elég árulkodó jel. Biztos lehetsz benne, hogy a látogató a szöveg végigolvasása nélkül távozott a lehető legrövidebb úton.

Ennek aztán keresheted az okát számos tényezőben. 

Zárjuk ki azt az esetet, amikor a szöveged egy hirdetés linkje a közösségi médiában. Pl: Facebook. Ez egy olyan eset, amikor az elérések rengeteg olyan látogatót hoznak az oldaladra akiknek a tartalmad nem releváns azaz érdektelen. Ők általában eltévedtek, vagy a jó marketing címedre úsztak be, aztán meggondolták magukat. Ugyanakkor érdemes meggondolni, hogy a fizetett kampányod üzenete megfelel-e a szöveged tartalmának. A címmel eltérő tartalom ugyanis garantált halálos ítélet. 

Nos ha ezt kizártuk, akkor a következő okok maradnak:

- A szöveged unalmas, száraz. Így nem érdekli a látogatót

- Rossz a tagolás. Emiatt átláthatatlan. A neten az emberek nem úgy olvasnak, mint egy könyvet, sokkal inkább szegmensekre figyelnek. Ha ezt a bejegyzést olvasod, láthatod, hogy maximum 5-6 soronként tagoltuk neked, így könnyebben átlátod.

- A szöveg csapongó, strukturálatlan.  Ha össze-vissza belekapsz fejezetekbe és nem gondoltad át előre, hogyan is fogod felépíteni a bejegyzést, az nagyon amatőr benyomást kelt.

Ha a Bounce magas, de a munkamenet ideje elég hosszú, akkor a látogató vélhetően végigolvasta a cikket és érdekesnek találta. Viszont nem kapott tőled lehetőséget, hogy további tartalmakat érjen el. Lehet, hogy nem szúrtál be linkeket vagy nem helyeztél el Call To Action (CTA) parancsot. Ez már nem szövegírásbeli hiba, hanem technikai hiányosság a részedről. 

Minden esetben legyenek a bejegyzésedről kifelé mutató linkek, az oldaladon navigálás elősegítő gombok, vagy egy CTA, mint például a hírlevélre feliratkozás.

A MI INGYENES TIPPEKET IS TARTALMAZÓ HÍRLEVELÜNKRE IDE KATTINTVA TUDSZ FELIRATKOZNI

A Visszafordulási arány egy olyan mutató, amelyet a Google az oldalad keresőben besorolása alkalmával figyelembe vesz! 50% felett ez bizony negatívan befolyásolja a helyezésed! 

 


A munkamenet időtartama (Session Duration)

A munkamenet időtartama az az idő amelyet a látogatód az oldaladra érkezés pillanatától a távozásig eltölt. Lehet munkamenet időtartamot mérni adott bejegyzésre a blogodon, illetve globálisan az oldaladra.

Ha valaki az adott cikkedre érkezik a keresőből és onnan a visszafordulási aránynál taglaltak szerint távozik akkor, akkor a Session Duration annyi lesz, amennyit az olvasásra szánt.

Ha a tartalom jó és tud navigálni az oldaladon, akkor más cikkeidet is megnézi, feliratkozik, kapcsolatba lép veled, vásárol tőled. Ez mind növeli a munkamenet időtartamát. A globális munkamenet az oldaladon történő tevékenykedése minden másodpercét tartalmazza a látogatódnak.

Miért lehet alacsony ez az idő?

Részben ugyanazért, mint a Bounce esetében. A felkeresett blogod, termékleírásod, bejegyzésed unalmas, tagolatlan, nem releváns, nem informatív.

Itt azonban már más tényező is szerepet játszik a sikertelen szövegírásban. Egyértelműen csökkenti az olvasási időt ha a szöveg túl rövid. Egy pár-száz szavas cikket pillanatok alatt végig lehet olvasni, főleg ha az jó. Ha pedig nem is elég jó, meg rövid is, akkor nincs miért foglalkozni vele. 

A 2020-as adatok alapján a legolvasottabbak és legtöbb munkamenet időtartamot generáló szövegek hosszúak. Legalább 2000 szavasak, azaz mintegy 15.000 karaktert tartalmaznak.

Mivel ezek a legolvasottabbak, így a Google természetesen őket hozza az első találatok között! Az első 10 legolvasottabb bejegyzés a Google találati listájában 2000 és 2500 szó között volt, és ez a trend stabilizálódni látszik.

Egyik tényező generálja a másikat és ez fordítva is igaz! A hosszabb szövegben több a kulcsszó, több az alcím, több a H-Tag, így a keresőalgoritmus könnyebben térképezi fel a tartalmát, informatívnak és relevánsnak ítéli meg, ezért jobb helyen jelenik meg. Ha jobb helyen jelenik meg, akkor pedig többen kattintanak rá, és ez még több forgalmat generál! Ez egy ördögi kör, ahova ha bekerülsz, rengeteg látogatód lesz!

A Munkamenet időtartama tehát egy kiemelkedően fontos mutató keresőoptimalizálás témában. Kiemelkedően fontos a jó helyezések elérése érdekében. Fontosabb a Visszafordulási aránynál! Már csak azért is, mert egy hosszabb szövegbe sokkal több kulcsszót tudsz szerepeltetni sokkal több alkalommal, mégsem zavaró sűrűségben!

Összefoglalva: A Google a hosszabb szövegeket részesíti előnyben, hiszen ezeken generálódik magasabb oldalon eltöltött idő!


Linkek a szövegedben

Elég könnyen értelmezhető információ számodra, hogy a bejegyzésedben elhelyezett kifelé mutató linkeken generálódik-e forgalom.

Azt már leírtuk, hogy a linkek létfontosságúak a látogató magtartásában, további oldalaid felkeresésében, vagy éppen vásárlóvá konvertálásában. 

Mit árul el a szövegedről ha ezeken nincs kattintás? Rengeteget és még annál is többet, ugyanakkor ezeket az adatokat már nehezebb kiértékelned. Ahhoz, hogy ezt megértsd, vázolunk egy példát neked:

Van egy 7000 karakteres érdekes bejegyzésed a biológiailag lebomló csomagolások fontosságáról. Azért írtad, mert a webáruházadban ilyeneket értékesítesz és felturbóznád az érdeklődést. Elhelyezel a szöveg adott pontján linket a termékedre, ahol megvásárolható, illetve csinálsz egy feliratkoztató oldalra mutató CTA-t.

Aztán a linkeken nincs kattintás.

Itt aztán lehet minden. Először ellenőrizd a visszafordulási arányt és a munkamenetek számát, illetve időtartamát. Ha azok nem jók, akkor nyilván való, hogy a szövegeddel baj van. Ha nincs látogató, akkor keresőoptimalizálási bakit követtél el. Ha a visszafordulás magas, az idő alacsony, akkor pedig már azelőtt elvesztetted az érdeklődőt, mielőtt a linkekig elért volna. 

Ha sokan járnak nálad, sok időt töltenek el, akkor gyanakodhatsz arra, hogy a linket rossz helyre helyezted el, vagy a használatára buzdító metodikád nem megfelelő. 

Egy linket mindig a szöveged azon pontján kell elhelyezned, ahol a link url-jén releváns tartalom lesz. Ha ez a bio csomagolásod termékoldala, akkor a linket ne a szöveged azon pontjára illeszd be, ahol éppen a környezeti behatásokat taglalod, hanem oda, ahol éppen a te terméked előnyös tulajdonságait. Rengetegen csúsznak el egy link felett, mert az nem ösztönzi őket cselekvésre. 

A linkek mennyiségére nincs szabály, de javasoljuk, hogy legyen legalább 2 link más tartalmaidra és legyen egy Call to Action, ahol a látogatód feliratkozhat a hírleveleidre. Ha ezt megteszi, akkor már biztos lehetsz benne, hogy valamit jól csináltál!

A forgalom - A munkamenetek száma

Ez pedig a minden felett álló legfontosabb mutatód. Hány ember látogatta meg a tartalmadat, hány kereste fel az oldaladat.

Talán nem árulunk el vele nagy titkot: Ha nincs látogatód, akkor nincs is miről beszélni. Akkor nem kell Visszafordulási arányt mérni, nem kell munkamenetek idejével foglalkozni, a linkeket elemezni. Mert nem történik semmi. Nincs látogatód, így nincs potenciális ügyfeled, nincs vásárlód.

A munkamenetek száma a legfontosabb mutató az oldaladról vagy az aktuális bejegyzésedről!

Ezt ugyanakkor nagyon könnyű kielemezni és meghatározni. Ha nem hirdetsz pénzért, nem mutat sok-száz link az oldaladra, és nincsenek munkamenetek, akkor a szöveged SEO (Search Engine Optimization, Magyarul keresőoptimalizálás) szempontból nem megfelelő, így nem hoz neked a keresőből organikus eléréseket.

Nem jó SEO szempontból, ha: nem tartalmaz, vagy rosszul megválasztott kulcsszavakat tartalmaz. ennek az ellenkezője is igaz: Túl sok benne a kulcsszó. Emiatt szándékos kulcsszó-halmozásnak tűnik és megy a büntetés. Rosszul van tagolva. A főcímek és alcímek nem tartalmaznak releváns információkat. Túl rövid vagy éppen túl hosszú. Egy nagy karakteráradat az egész, nincsenek elhatárolt bekezdések...

Minden új tartalomnak idő kell, míg megjelenik a Google keresőjében, de ha a publikálást követően hetekkel, hónapokkal később sem keresik fel, akkor annak egyszerűen az az oka, hogy az algoritmusok nem tudták értelmezni, így vagy nagyon hátul lett besorolva a keresőben vagy meg sem jelent! 

A rossz hír ebből az, hogy akármennyire is elképesztő cikket írtál, ha az nem felel meg a "keresőmotorok ízlésének is" akkor elveszett. Nem jelenik meg, nem találja meg senki, nem generál forgalmat, nem lesz belőle bevételed. 

A jó hír, hogy a keresőbarát szövegírást meg lehet tanulni, de igénybe is lehet venni mások szolgáltatásait szövegírásra!

Válassz egy szimpatikus megoldást, a keresőoptimalizált szövegeid sikeres elkészítéséhez és jövedelmező marketing kampányodhoz!

Tanulj meg egyszerűen jó SEO szöveget írni!

Bízz meg minket keresőbarát szövegírással!

Összegezzük akkor mi is a jó szöveg a Google-nak és a látogatóknak 2020-ban!

- Hossza eléri a 2000 szavas tartományt. Ez nagyjából 10-15.000 Karakter

Nem azt mondjuk, hogy csak az ilyen hosszú szövegek a jók, de a statisztikák alapján ezek a legsikeresebbek 2019-ben és 2020-ban.

- Megfelelően strukturált. Főcím, Alcím, Közcímek, Bekezdések. 

- Megfelelő arányban tartalmaz kulcsszavakat. 1-4% a fő kulcsszavaidra.

Kulcsszó kutatás nélkül pedig neki se állj a keresőbarát szövegírásnak, mert ez a legfontosabb lépés! SZERENCSÉRE EBBEN IS TUDUNK SEGÍTENI, KATTINTS IDE!

- Rengeteg különböző kulcsszót tartalmaz. Egyszerű és Összetett (Long Tail) kulcsszavakat egyaránt. 

- Tartalma mindenek felett a célközönségnek szól, de a Google számára is értelmezhető.

 A mesterkélt, kulcsszó áradatos, keresőmotoroknak írt szövegeket a Google már kiszúrja és hátrasorolja. Minden esetben úgy írd a szöveged, hogy azt örömmel olvassa a látogató. Ugyanakkor a keresőoptimalizálás szabályait bele kell csempészned. 

Ha ezeket betartod, akkor sikeres lehetsz te is a marketing szövegeiddel, blogbejegyzéseiddel, cikkeiddel, termékleírásaiddal egyaránt.



MOST PEDIG NAVIGÁLJ KEDVEDRE AZ OLDALUNKON. TÖBB DOLGOT IS TEHETSZ!