Kulcsszó hajsza. Hogyan? Ingyenes Tipp 3.

2020.08.07

Na igen. Ismét egy érdekes témához érkeztünk, egy a már weboldalak számára neuralgikus ponthoz. A Kulcsszó kereséshez. 

- Mi az a kulcsszó és miért fontos? Illetve fontos-e egyáltalán?

Bizony, hogy fontos. A Kulcsszó vagy kulcsszavak olyan kifejezések, melynek használatával irányítottan bizonyos dolgokat kereshetünk és találhatunk meg. Egyértelmű, ha te például egy fehérjeport keresel, akkor a kulcsszó, amivel azt keresed nem a dugókulcs vagy a permetezőgép lesz. Jó eséllyel fehérje, fehérjepor, protein vagy esetleg táplálékkiegészítő szavakra fogod megtalálni a legtöbb elérhető terméket. Ebből adódóan így is fogod reklámozni azt.

Ugyanígy gondolkodik a keresőmotor is. Nem fog neked fehérjeport kínáló oldalakat feldobni a permetezőgép kulcsszóra. Kivéve persze, ha létezik egy cég, aki ilyen néven kínálja a proteint és nagyon jó SEO van az oldal mögött. Akkor bizony előfordulhat.

Neked is azt a kifejezést kell megtalálnod kulcsszónak, amely a leginkább kapcsolódik a termékedhez, szolgáltatásodhoz. Ezért fontos a "Keyword". Mert találatokat célozhatsz meg vele a keresőmotor számára.

- Hogyan találjam meg a megfelelő kulcsszavaimat?

Erre létezik pár módszer. Vannak hozzá fizetős szoftverek, de magad is fel tudod térképezni ezeket a kifejezéseket. 

Most ingyen ajánlunk 3 módszert is. Mind a 3 egyszerű, de eltérően időigényesek.

1. A versenytársak feltérképezése.

- Más jól menő oldalak, akik a szakmában már régebb óta jelen vannak és valamit adnak is magukra, bizony már optimalizálták az oldalukat és megtalálták a kulcsszavaikat. A te dolgod, hogy felkeresd közülük azokat, akik nagyon hasonló tevékenységet folytatnak, mint te és a Google találati lista első 5 helyén szerepelnek. Például, ha te íjász webáruházat nyitottál és szeretnéd, hogy ismerjenek, akkor keresd meg a szakma legjobbjait. Nem az íj és nyílvessző gyártás legjobbjait, hanem az értékesítés legjobbjait. A neten, a Google segítségével, a kereső használatával!  Keress rá: Íjász webáruház, Íjász webshop. De keress rá egyszerűbben is: Íj, nyílvessző és minden olyan termékre, amit árulsz. Vesd össze a találatokat és azokat a találatokat részesítsd figyelmedben, amelyek minden keresésednél megjelennek az első oldalon, a lehető legjobb helyen. Látogasd meg őket és nézd meg a termékleírásaikat, a bemutatkozásukat, a blog bejegyzéseiket. Bizony találni fogsz olyan szavakat, melyek visszatérőek és figyelemfelkeltőek. Igen, ők lesznek a kulcsszavak. Legalább 5-6 ilyen kifejezést gyűjts össze és kezd el őket használni a saját oldalad szövegezésekor. 

2. A Google kereső maga.

- Alapban a keresőmotor is nagy támaszt nyújthat.

Ez a módszer már nem éli fénykorát, de még mindig segíthet. A kereső ablakban kezd el beírni a tevékenységedhez leginkább közel álló kifejezést. A Google pedig azonnal kiegészíti azt a leggyakrabban keresett szavakra. Itt egy példa: Elkezdtem beírni, hogy Íj, aztán azt, hogy nyílvessző. A Google már dobta is a leggyakrabban használt kifejezéseket. Íme:

Ezek között a kiegészített kereső kifejezések között is ott rejlenek a te későbbi kulcsszavaid. Beszédes, hogy a nyílvessző keresésre, azonnal a rendelés szerepel a top keresés helyen. Ne légy hát lusta és a biztonság kedvéért járd végig ezt a módszert több terméked, vagy szolgáltatásod esetén is. Kincsek rejlenek itt.

3. A kivárós módszer. (kezdőknek és ha türelmes vagy)

- Hozd létre az oldalad, kezdj el cikkeket írni, vagy töltsd fel a termékeidet. Ugyanakkor ne kezdj el a keresőoptimalizálással foglalkozni. Regisztrálj a Search Consolba és térképeztesd fel az oldalad.

Most pedig várj. Várj 2-3 hónapot. Van, hogy 2-3 hét is elég. A Google feltérképezi a weboldalad és elkezd megjelenni az oldalad kulcsszavakra. Nem lesz sok és még kevesebb lesz a megjelenés, de ez már egy jó kiindulási alap. Ezeket a kulcsszavakat ráadásul a keresőmotor találja meg neked, így ezeket ő a későbbiekben is simán értelmezi majd, mikor azokat már felhasználtad a SEO kampányodban.