Miért van szükséged jól megírt és keresőoptimalizált szövegre?

2020.08.10

Először is szögezzük le: A jól megírt szövegre mindig szükség van. A jól megírt és keresőoptimalizált szöveg pedig egyes esetekben kimagaslóan fontos!

Többféle céllal írhatsz szöveget. Legyen az egy cikk a futball bajnokok ligája sorsolásról, vagy egy marketing szöveg az új szolgáltatásod bemutatására. 

Minden megírt szöveged más és más célokat szolgálhat. Ha egy 5-600 ezer követőt számláló Facebook oldal nevében írsz egy rövid cikket Ronaldo újabb góljairól, akkor ez azonnal eléri a közönséget, hiszen eleve regisztrált felhasználók sora látja a megjelenés pillanatában. Így azt nem kell mindenképpen "search engine" szemlélettel megírnod, elég, ha a szöveg hiteles, szórakoztató és megragadja az olvasót. Az utána vissza fog térni hozzád. 

Ugyanakkor ha egy weboldalad van és a látogatókat a Google keresőből várod, mint potenciális ügyfelek, akkor bizony már nem elég a szórakoztató cikk maga. Ebben az esetben bizony oda kell figyelned arra, hogy a kereső algoritmusok is megértsék mit is akarsz átadni és össze tudják azt kötni a közönséggel. Ennek eredményeképpen pedig szép lassan előre sorolják az irományodat a keresőben. 

Mit is jelent neked a jobb hely a Google keresőben? 

Természetesen sokkal több látogatót, sokkal több potenciális ügyfelet, érezhetően több létrejött üzletet, és több profitot!

A keresőbarát szövegírás azonban nem tartozik a legegyszerűbb és villámgyorsan elsajátítható képességek közé. Ráadásul az a rossz hírünk van, hogy az algoritmusok elvárásai is változnak időről-időre, így nem biztos, hogy egy bizonyos módszer megállja a helyét bárhol-bármikor. 

A SEO a Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése ( Magyarul Keresőoptimalizálás) magába foglal minden olyan technikát, mely elősegíti adott tartalmak könnyebb értelmezését a keresőmotor számára, ezzel előnyhöz juttatva őket egyéb tartalmakkal szemben. 

Ez a lényeg számodra! Az előny! Előny a versenytársaiddal szemben!

Szükséged lesz azonban a jó tartalomíráshoz technikák egész sorára, mindamellett, hogy érdekes és kreatív szöveget kell írnod.

Figyelned kell, hogy a szövegben legyenek megcélozva kulcsszavak, jó legyen a cikk törése. Bekezdésenként hány sor, hány mondat, milyen tagolás. Milyen hosszú a megfelelő szöveg, hány karakterből áll...

A Kulcsszavak fontosságáról bővebben egyébként ebben a cikkünkben olvashatsz: KATTINTS IDE!

Milyen gyorsan tesz ismerté és gazdaggá a keresőoptimalizált szövegelés?

- Ez egy sok összetevős kérdés. Csak akkor válaszolható meg, ha egyébként minden más rendben van az oldaladdal. Gondolunk itt arra, hogy webáruház esetén jó terméket árulsz, nem valami kétes már több helyen megbukott kacatot. Igényes és keresett szolgáltatást kínálsz.

Ennél is fontosabb kérdés, hogy a termék vagy a szolgáltatás, amit kínálsz mennyire van jelen már a piacon és mennyire van rá kereslet!

Példaként: A Google hosszas feltérképezési folyamat végén a te százezrekbe kerülő SEO kampányod és 5 hónap folyamatos fejlesztési munkád után az első helyre teszi be a keresőben a webáruházad, amely akciós Jupiter felfedező egyenruhát kínál jutányos áron.

Esetleg ugyanennyi munkával és ráfordítással első helyen találod a szolgáltatásod amely a krumplihámozás lufival.

Pár "Freak"-et leszámítva nagy érdeklődésre nem kell számítanod.

Ezen a ponton adunk egy semmibe nem kerülő tanácsot: Semmilyen SEO szolgáltatást vagy optimalizált szövegírás szolgáltatást ne vegyél igénybe, amíg nem végeztél el piackutatást! Mi is szívesen írunk neked cikkeket, de ha az valami teljesen reménytelen témában kell, hogy íródjon, akkor az neked pénzkidobás, nekünk meg ugyan könnyen jött pénz, de mégis rossz szájíz, hogy a semmiért dolgoztunk.

Ugyanakkor természetesen ezekkel a termékekkel gyakorlatilag konkurencia nélkül biztos a helyed az első oldalon. Van egy jól keretezett honlapod, csúcs leírásokkal, de a kutya nem fogja megvenni a semmit.

Ha már megvan a piackutatás és sikerült belőni a weboldalad témáját, a célokat, a célzott közönséget, akkor viszont kifejezetten ajánlott a megfelelően megírt tartalmak feltöltése!

Milyen tartalmakra lesz szükséged?

Ez is weboldal függő. Webáruház esetén ütős termékleírásokra, kategória meghatározásokra, marketing szövegekre, blogbejegyzésekre. Szolgáltatás esetén pedig rengeteg blogbejegyzésre, szolgáltatás leírásra, cikkekre, tájékoztatókra. Mindkét esetben pedig fontos Landing Page készítése és ütős szövegezése is!

Ezek mindegyikére igaz, hogy a már fentebb taglalt technikákat alkalmazva célszerű őket megírni!

Példa a jó termékleírásra itt: KATTINTS IDE!

Mennyi idő alatt hozza a várt eredményt a befektetésem?

Amennyiben ritka szolgáltatást vagy terméket kínálsz, úgy az eredmények is gyorsabban jönnek, mert kisebb a konkurencia. A Google Search Engine alapban 4-6 hét alatt térképezi fel a weboldalad és a rajta található tartalmakat. Ez minden új tartalom esetén is legalább ennyi idő. Ez még csak az az idő, míg értelmezni kezdi, hogy a tartalom miről szól.

Ezután kezdi vizsgálni a tartalmi elemek megfelelőségét, az oldal aktivitását és sok apró tényezőt. Egyes erőltetett elemekért például már büntet is a Google hátrasorolással. Ilyen a kulcsszóhalmozás vagy a "kamu" link építés. Esetünkben, mivel szövegírók vagyunk, a kulcsszó sűrűség ideális megtalálása az egyik fő feladat.

Összességében elmondható, hogy egy a szövegi tartalmakra irányított SEO kampány minimum 4 hét után kezdi el hozni az eredményeket. A jobb eléréseket, nagyobb látogatottságot, jobb keresőbeli helyezést. 

Ez függ a kampányon belül megírt tartalmak mennyiségétől és a publikálás gyakoriságától is.

Nem várhatod, hogy már egyetlen 4000 leütéses cikk az oldaladat a 49. helyről a 7. helyre hozza fel. Lehet, hogy ezt kevesen mondják el, de így van. A hosszú távú célok eléréséhez hosszú távú stratégia kell.

 Ugyanakkor elérhető akár egyetlen cikkel is, mint például egy jól megírt landing page, hogy kiugró forgalmat generálj adott időszakban!

A tapasztalat, hogy a minőségi szövegírás, a SEO tartalmak és a folyamatos publicitás minden esetben komoly eredményeket generálnak! 

Elemezzük gyorsan ezt a cikket, amit olvastál. Ez egy kereső optimalizált szöveg és  6.262 leütést tartalmaz, így pontosan 18.786 forintba kerülne neked is egy ilyen bejegyzés. Ugyanakkor a többszörösét hozhatja vissza.